Case:

Saeco Gran Baristo app

Published on okt 30, 2018
By Cliff / Software Engineer

Saeco heeft met de Gran Baristo een volautomatische espressomachine in de markt gezet die maar liefst 18 verschillende soorten koffievarianten kan aanbieden. Deze machine is voorzien van een aantal nieuwe en revolutionaire technologieën om de koffie smaak en beleving nog beter te laten zijn.

Belangrijk onderdeel van deze beleving is dat de gebruiker een optimale, persoonlijke voorkeur in de bijbehorende app kan opstellen en die via een bluetooth connectie vanuit de mobiele telefoon (iOS of Android) naar de machine kan sturen. Koffiesterkte, hoeveelheid water, hoeveelheid melk en andere zaken kunnen allemaal ingesteld worden. Nadat de koffie gereed is wordt de bluetooth verbinding automatisch ontkoppeld, zodat de volgende gebruiker zijn of haar voorkeur vanuit een andere mobiele telefoon kan aanbieden. Door de toevoeging van de app krijgt de Gran Baristo een interessante, extra feature die hem onderscheid van andere merken.

Deze apps dienden weer aan de laatste maatstaven van de apptechnologie te voldoen en diverse softwareonderdelen zijn vervangen of vernieuwd. Ook zijn er diverse landen-extensies toegevoegd, waardoor de machines ook in andere landen verkrijgbaar is. Natuurlijk is ook meteen rekening gehouden met de GDPR regels.

Al deze ontwikkelingen zijn uitgevoerd op ons kantoor te Eindhoven en de apps zijn inmiddels in de appstores van Apple en Google te vinden.

Zie onderstaande video om een impressie te krijgen van de Gran Baristo en dan met name de app.